Közösség és nyelv

Gondolatok útravalóul – élménybeszámoló az éves tahi tanácskozásról

2023. június 22. szeptember 9th, 2023 Nincs hozzászólás

Idén is megrendeztük az Anyanyelvápolók Szövetsége helyi csoportjainak éves találkozóját Tahitótfalun. Az eseményről két résztvevő, Rédler Zalán és Sztankovits Réka készített élménybeszámolót.

Az Anyanyelvápolók Szövetségének Ifjúsági Tagozata Tahitótfaluban tartotta szokásos, éves találkozóját május 27-28-án. Nyugodt és csodálatos környezetben tölthettünk el egy kellemes, jó hangulatú és igen tartalmas hétvégét, amelyre az ország több pontjáról érkeztek középiskolások.

A résztvevők többsége együtt indult Újpest-Városkapuból Tahitótfaluba. Már a buszon felelevenedtek a korábbi programokon megélt, közösen szerzett élmények, így az utazás is kifejezetten jó hangulatban telt. Tahiban ebéddel vártak bennünket szállásadóink. Ezután volt egy kis szabadidőnk felfedezni a varázslatos környezetet, a közeli tisztáson társasjátékozhattunk, és igyekeztünk megismerni egymást. A délután további részében vendégünkkel, Sediánszky Nóra színházi dramaturggal tartottunk egy jóhangulatú, tanulságos beszélgetést. Nóra megosztotta velünk életének legmeghatározóbb pillanatait, mesélt a gyerekkoráról, példaértékű, kivételes családi hátteréről és munkájáról, amely egyben hivatása is. Elmesélte utazásainak fantasztikus történeteit, amelyekről könyveket is írt. A beszélgetés pedig még személyesebbé vált azáltal, hogy kérdéseket tehettünk fel Nórának, amelyekre őszintén válaszolt. Gondolatait útravalóként vittük magunkkal haza. A programot egy közös fényképezkedés zárta.

A vacsorát követően éjszakába nyúlóan játszottunk, kiemelt figyelmet fordítva az ismerkedésre, mert voltak köztünk olyanok is, akik még korábban nem találkoztak egymással. Az este folyamán többféle csapatépítő játékot is kipróbáltunk, és természetesen előkerült a már hagyománynak számító „kacsintós gyilkos” játék is. A jókedv garantált volt Kerekes Barnabás tanár úr játékvezetésének köszönhetően. A vasárnapi reggelit a szekcióülések követték. Az Ifjúsági Tagozat vezetőségi tagjai előkészítették a közeljövő eseményeit, a helyi csoportok képviselői pedig egy szemléletes, interaktív foglalkozáson vettek részt, amelyet Kerekes Barnabás tanár úr tartott. Tanár úr rámutatott a nyelvhasználók körében leggyakrabban elkövetett – egyébként vicces – hibákra, minket pedig a mindennapi életben is hasznosítható tanácsokkal látott el. Beszélgettünk a Szövetség történetéről, aktuális helyzetéről és a jövőbeli tervekről és kilátásokról.

A szekcióülések után együtt megebédeltünk. Mindenki nagy örömére tyúkhúsleves és rántott hús volt a menü, és szerencsére a sütemény sem maradt le az étlapról. Egy picit szomorúan indultunk haza, hiszen szívesen maradtunk volna még néhány napot ebben a környezetben és társaságban. Mindannyian új élményekkel és emlékekkel gazdagodtunk ezen a hétvégén. Ezek után pedig még nagyobb lelkesedéssel és izgalommal várjuk az előttünk álló programokat, amelyekből reméljük, hogy még nagyon sok lesz. Mindannyiunk számára meghatározó volt, hogy találkozhattunk hozzánk hasonló érdeklődési körrel és értékrenddel rendelkező fiatalokkal. Kerekes tanár úrnak, Sediánszky Nórának és az ifjúsági vezetőségi tagoknak köszönhetően – csakúgy, mint a Szövetség többi rendezvényéről – innen is életre szóló élményekkel térhettünk haza.

Rédler Zalán
Sztankovits Réka

A fényképeket Virág Evelin készítette.

Több fénykép Reiser György Lukács kapcsoldó galériájában.